وبلاگ

بهترین چسب های تخصصی خودرو

بهترین چسب های تخصصی خودرو

چسب های تخصصی خودرو، نقش عمده ای در نگهداری قطعات در صنعت خودرو سازی دارند. به عبارتی، امروزه محصولات زیادی در بازار وجود دارد که  شما را از تعویض همیشه قطعه فرسوده، آسیب دیده یا شکسته بی نیاز می کند. این محصولات تخصصی، این امکان را به شما می دهند که تعمیرات مطلوبی انجام دهید و از هزینه های اضافی و خرید یک قطعه جدید پرهیز کنید. در ادامه ی این مقاله، شما را با این محصولات آشنا خواهیم کرد ؛ پس با ما همراه باشید.

چسب تخصصی خودرو چیست؟

چسب تخصصی خودروها، چسب‌هایی هستند که برای چسباندن و روکش دادن برخی اجزای داخلی و خارجی خودروها به کار می‌روند. این چسب‌ها به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر عوامل جوی، اشعه‌های خورشید، رطوبت و شرایط سخت محیطی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به عنوان مثال، چسب تخصصی خودرو برای چسباندن شیشه‌های جلو و عقب خودرو، چسباندن قطعات داخلی خودرو مانند صندلی، داشبورد، پنل‌های درب و سقف، چسباندن بدنه و قطعات خودرویی مانند بامپر، کاپوت و درب صندوق عقب استفاده می‌شوند. این چسب‌ها به دلیل خصوصیات ویژه‌ی خود، مانند مقاومت در برابر حرارت و رطوبت، قابلیت چسبندگی بالا و مقاومت در برابر شوک و لرزش، مورد توجه سازندگان خودروها قرار گرفته‌اند.

معرفی 8 محصول با کیفیت چسب تخصصی خودرو

بهترین چسب تخصصی خودرو، به عنوان یک محصول با کیفیت و عملکرد بالا، باید توانایی چسباندن و روکش دادن قطعات خودرو را با داشتن خصوصیات ویژه‌ای، از جمله مقاومت در برابر شرایط مختلف محیطی، قابلیت چسبندگی بالا، مقاومت در برابر حرارت، شوک و لرزش و رطوبت، داشته باشد. همچنین، بهترین چسب تخصصی خودرو باید با توجه به نوع و کاربرد قطعه‌ای که قرار است، چسبانده شود، انتخاب گردد. بعضی از بهترین چسب‌های تخصصی خودرو عبارتند از:

1. اسپری روان کننده و جدا کننده قالب کاسپین

اسپری روان کننده و جداکننده قالب کاسپین، یک محصول شیمیایی است که به عنوان یک ماده جداسازی بین قالب و قطعات مختلف استفاده می‌شود. این محصول به صورت اسپری عرضه می‌شود و به راحتی روی قالب‌ها و قطعات مختلف قرار می‌گیرد. اسپری روان کننده کاسپین، روان کننده ای است که با تحقیقات دقیق آزمایشگاه ساخته شده است و برای قالب شما کاملا بی خطر است. همچنین برای جدا کردن کلیه مواد پلاستیکی و لاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

2. اسپری زنگ بر و روان کننده اوراپی

اسپری اوراپی، ساخت کشور فرانسه می باشد. این محصول با کیفیت، با خاصیت محافظتی، هیچ آسیبی به وسایل یا سطوح آغشته شده نمی رساند. این محصول، با توجه به ساختاری که دارند می توانند اصطکاک بین قطعات را بسیار کاهش دهند. چسب اپوکسی قابلیت روانکاری قسمت های مختلف خودرو را نیز دارد، از این رو در صنعت خودرو سازی، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. همچنین این چسب، لایه مقاومتی خوبی در برابر رطوبت ایجاد می کند.

3. چسب برق نوار  3M

چسب برق نواری 3ام، یک نوع چسب خاص است؛ که برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و گرد و غبار به اتصالات برقی و الکترونیکی استفاده می‌شود. این چسب دارای ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود به خوبی در محیط‌های مرطوب و شرایط نامساعد عمل کند و اتصالات برقی را در برابر آب، گرد و غبار، رطوبت و اشعه   UV  محافظت کند.  همچنین این چسب از پلی وینیل کلراید (PVC) ساخته شده است.

4. اسپری روان کننده و زنگ بر دوپلی کالر مدل مولتی اویل

اسپری روان کننده و زنگ بر دوپلی کالر مدل مولتی اویل (Dupli-Color Multi-Purpose Lubricant and Rust Preventative)، یک نوع اسپری صنعتی است که برای حفظ و نگهداری از سطوح فلزی و جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی آنها استفاده می‌شود. این اسپری دارای ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود به خوبی در شرایط جوی نامناسب و محیط‌های مرطوب عمل کند. اسپری دوپلی کالر، فاقد سیلیکون است. چسب روان کننده دوپلی کالر، دارای قابلیت  نفوذ در چرخ دنده، لوله ها، زنگ زدایی و رفع چربی گیرس می باشد.

5. چسب واشرساز اتوسل سل سیل

چسب واشر ساز اتوسل، بر پایه  RTV MS polymer ساخته شده است. این واشرساز ها، بعد از عمل آوری دچار کاهش حجم نمی شوند. همچنین این محصول، قدرت چسبندگی و انعطاف پذیری بالایی دارد. چسب سل سیل، در برابر خورندگی بسیار مقاوم است از این رو درزگیر مناسبی نیز محسوب می شود. سرعت گیرش این چسب بسیار بالاست و با توجه به این ویژگی های این محصول، توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

6. چسب واشر ساز مزدا

چسب مزدا 85 گرمی کاسپین،  بر پایه استوکسی و تک جزئی ساخته شده است. این چسب برای تعمیر واشر، سر سیلندر سوپاپ دیفرانسیل و واتر پمپ مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین قابلیت استفاده در آب بندی و درزگیری را نیز دارد. از ویژگی های دیگر  این چسب می توان به دوام آن،  در برابر روغن های داغ اشاره کرد. چسب واشرساز مزدا، دارای قابلیت چسبندگی بالایی است که به دلیل این ویژگی، می‌تواند واشرهای مختلف را به قطعات خودرویی مختلف چسبانده و در مقابل لغزش و جدا شدن مقاومت کند. در کل، چسب واشرساز مزدا، به عنوان یک چسب خاص برای چسباندن واشرهای مختلف در قطعات مختلف خودروها، با توجه به ویژگی‌های خاص خود، می‌تواند به یکی از بهترین گزینه‌ها در این زمینه تبدیل شود.

7. چسب اپوکسی آلمینیومی صنعتی

چسب صنعتی اپوکسی آلومینیومی، یک نوع چسب صنعتی است که برای چسباندن قطعات فلزی و آلومینیومی به همدیگر و یا به سطوح دیگر مانند سطوح فلزی، سرامیکی و یا پلاستیکی استفاده می‌شود. این چسب از دو قسمت تشکیل شده است که در زمان استفاده، باید با هم مخلوط و سپس به محل مورد نظر اعمال شود. این چسب فواصل را به  خوبی پر می کند و در برابر کشش و ضربه بسیار مقاوم است. چسب اپوکسی بعد از خشک شدن قابلیت سوراخ کاری، ماشین کاری و فرز کاری را دارد. با توجه به ویژگی های این چسب، می توان آن را جزو بهترین ها دانست.

8. چسب اپوکسی فولاد تعمیراتی و صنعتی

از جمله ویژگی هایی که باعث شده این چسب طرفدار زیادی داشته باشد، سرعت خشک شدن آن (5 دقیقه ای) برای رسیدن به چسبندگی است. این چسب، در برابر ضربه و لرزش بسیار پایدار است. چسب اپوکسی فولاد از دو جز رزین و هاردنر ساخته شده که باید هنگام استفاده کردن مخلوط شوند. این چسب، برای ترمیم و چسباندن سیلندر، کارتل روغن اتومبیل ،رادیاتور، آینه بغل و داخل اتومبیل، باک بنزین،  شوفاژ، تانکرهای حاوی آب و چسباندن انواع فلزات به هم و اجسام مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

سخن آخر

در کل، بهترین چسب تخصصی خودرو باید با توجه به نیاز و کاربرد قطعه‌ای که قرار است چسبانده شود، با ترکیب مواد مختلف و خصوصیات ویژه، انتخاب شود. همچنین، محصولات با مارک‌های مطرح و بازخورد خوب از سوی مشتریان، نیز می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای انتخاب بهترین چسب تخصصی خودرو باشند. فروشگاه چسب سنتر جهت جلب رضایت صنعتگران کوشیده است تا بهترین چسب های تخصصی خودرو را در مجموعه خود گرد هم بیاورد و در اختیار مشتریان عزیز خود قرار دهد. علاوه بر این، شما می توانید برای مشاهده انواع چسب های تخصصی خودرو با کم ترین قیمت به دسته بندی چسب های تخصصی فروشگاه اینترنتی چسب سنتر مراجعه کنید. همچنین می توانید نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراگ بگذارید.

28 دیدگاه در “بهترین چسب های تخصصی خودرو

  1. محمد مفیدی گفت:

    با سلام. ایا کاربرد چسب اکواریوم مثلابرای چسباندن بال ایا برای رنگ خودرو به هنگام برداشتن ان اسیبی می زند. با تشکر

    1. سلام، به رنگ خودرو آسیب نمیزنه، ولی اگر چسبش قوی باشه پاک کردنش سخته

  2. امیر شفیعی گفت:

    سلام
    برای ترک کارتل آلومینیومی چه چسبی پیشنهاد می کنید ؟

  3. حامد مهردادیان گفت:

    سلام ،برای ترک و نشت لوله خروجی بالای رادیاتور تیبا چه چسبی استفاده کنیم

    1. سلام
      پیشنهاد میشه با توجه به اینکه در نقطه فشار هست این قسمت، از تعمیر قطعه با چسب اجتناب کنید، چون در صورت آسیب مجدد ممکن هست آسیب جدی به موتور خودرو وارد بشه

  4. سلام کوزه ضد یخ کمی لای درزش باز شده و گرم که میشه بخار میزنه بیرون و اخطار کمبود مایع روشن میشه.با چسب دوقلو زدم جواب نداده.چسب مزدا بهتره یا چسب خمیری؟ پیشنهاد شما چیه؟

    1. سلام
      عکس شکستگی رو برامون توی تلگرام یا ایتا ارسال کنید لطفا
      09118426332

      1. محمد گفت:

        سلام
        آیا برای ابندی و جلوگیری از نشت روغن درب سوپاپ به غیر از واشر مخصوص درب باید از چسب واشر ساز هم استفاده کرد؟

        1. سلام، قطعا بله
          استفاده از چسب واشر ساز امر اجتناب ناپذیری هست تا خطای میکرونی تراشکاری رو از بین ببره

  5. فرهاد گفت:

    سلام ماشین من از واشر بین پوسته گیربکس و موتور روغن میده آیا چسبی وجود داره که از روی کار بشه نشتی رو گرفت.
    البته باید چسبی باشه که بشه بعداً از روی سطح پاک کرد

    1. سلام
      اینکه چسب بچسبه روی اون سطح روغنی کار سختی هست، اگر سطح تمیز باشه، چسب اپوکسی رضانیا، چسب اپوکسی راک یا چسب خلبان گزینه ای خوبی هستن

  6. احمد گفت:

    سلام چسب مناسب اتصال فلز و پلاستیک خشک که تحمل گرما و رطوبت را داشته باشد را معرفی کنید؟؟

    1. بهتر هست که تصویر قطعات رو برای ما بفرستید و دمای کاربری که باتوجه به اینکه اشاره کردید قطعه پلاستیک هست، انتظار داریم دمای بالا مطرح نباشه، میتونید از اپوکسی خلبان برای اینکار استفاده کنید که روی عمده پلاستیک ها جواب میده ولی نیاز به زمان پخت طولانی مدت داره

  7. مهدی گفت:

    سلام
    من یک چسب برای کوزه ایی بغل رادیات آب ماشین میخام که تحمل هم فشار بخار آب و تحمل دمای بالای گرما رو داشته باشه، چه نوع چسبی رو پیشنهاد میکنید

    1. برای چنین قطعه ای که پلاستیکش عمدتا پلی اتیلن هست که چسب های رایج بازار رو نمیپذیره و باهاش پیوند برقرار نمیکنه. به همین دلیل هرچه شما چسبکاری میکنید بعد از مدتی میبینید که مجدد نشت داره. برای تعمیر این قطعه باید به روش جوش گرم چسبکاری انجام بشه کار تخصصی هست و احتمال خطا بالایی داره. همونطور که در مقاله اشاره شد. کوزه ای رادساتور، با تمام سادگی خودش، نقش حیاتی داره و اگر حین کار آسیب ببینه، خسارت بالایی به موتور( مخصوص موتور خودرو هایی با دمای احتراق بالا مثل پژو و سمند و…) وارد میشه و پیشنهاد میشه که قطعه تعویض بشه و اضافه کردن افزودنی هایی مثل ضد جوش به آب رادیات، نقطه جوش آب رادیات رو بالا ببرید، اینجور فشار بخار کنتری توی خط خنک کن موتور خودروی شما ایجاد میشه

  8. Nite Moloo گفت:

    سلام دمای تحمل این چسب چند درجه هست واسه رادیاتور خودرو جواب میده چون بخار آب با فشار بالا ؟؟ کار راه اندازه تا به مقصد برسیم یا عمریه ؟

    1. با سلام، این چسب برای قسمت های فلزی استفاده میشه و باید سطح زیر کار تا خشک شدن چسب کاملا خشک باشه، دمای تحملش هم 220 درجه سانتی گراد هست

      1. یونس گفت:

        با سلام چسب مناسب برای داشبورد میخوام که محکم بشه داشبورد منظورم سمت شاگرد وسایل داخلش میزاریم دور ورش افتاده نظرتون چسب مناسب چی هست وکجا گیر میاد

        1. سلام
          اگر منظورتون روی داشبورد هست که دوطرفه های ژله ای میتونن کاربردی بان براتون و اگر داخل داشبود شکستگی داره باید قطعه رو نشونمون بدید تا بهتون راهنمایی کنیم که با چسب تیتان، یا مکس ریپیر یا بعضا ممکن هست با نوارچسب یا چسب پلاستیک اوهو این کار انجام بشه

      2. علیرضا گفت:

        سلام خسته نباشید ماشین من پرایده هستش دوماه پارکین بودحالا که اب ریختم بین کاسه پایین وبالای موتورکه که باپیچ دورتادوربسته شده از یه جااب میریزه ایا موقتامیشه چسب زدتابعداسیزه تمیر کرد اگه چسبی هست که بتونه نگهداره چه چسبس هست معرفی کنید ممنون

        1. سلام
          دقیق متوجه نشدم به چه صورتی داره نشی میده، ولی این نشون دهنده مشکلی توی قسمت واشر هست که از آبندی درومد، به نظر کار درستی نیست و بهتر هست با مکانیک مشورت کنید

  9. طاها ایامی گفت:

    سلام داداش این چسب های تخصصی خودرو رو میشه برای چسبوندن سپر استفاده کرد؟ کدوم رو پیشنهاد میدیدن

    1. چسبی که برای تعمیر سپر استفاده میشه چسب های فایبرگلاس هست که بسته به نوع مصرفتون میتونیم بهتون پیشنهاد بدیم، لطفا با شماره 01342244635 تماس بگیرید تا بهتر راهنماییتون کنیم

      1. رحمانی گفت:

        سلام
        چه چسبی برای چسباندن سوراخ درپوش بالایی رادیاتور خوبه لازم به ذکر است سوراخ بسیار ریز است و ماشین اس دی است

        1. کار پر ریسکی هست، اصلا پیشنهاد نمیشه و بهتر هست که قطعه تعویض بشه

      2. اکبر گفت:

        سلام برای ترک شاسی ماشین چه چسبی پیشنهاد میدید؟ی پیکان وانت دارم شاسیش ترک داره در ضمن زیر پایی سمت شاگرد هم پوسیده باید زیرپایی بگیرم بچسبونم.با چه چسبی بچسبونم.ممنون

        1. سلام
          شاسی خودرو رو حتما جوشکاری کنید ولی پوسیدگی زیر پایی و بدنه با چسب اپوکسی به خوبی قابل ترمیم هست و میتونید از انواع چسب اپوکسی اتفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *