وبلاگ

چسب پرسلان چیست

استفاده از چسب پرسلان

در این بخش ابتدا در این مورد صحبت می کنیم که چسب پرسلان چیست و چه ویژگی هایی دارد. چسب پرسلان  چسبی بر پایه رزین های اپوکسی ترکیبی و سیمان می باشد که برای چسباندن سرامیک مورد استفاده قرار می گیرد. پلیمرهای سنتز یافته در این چسب باعث می‌شود که قدرت چسبندگی چسب پرسلان بالاتر برود و بتوان با آن کاشی و سرامیک را در ابعاد زیاد نیز چسباند. چسب پرسلان مقاومت زیادی در برابر آب دارد و میتوان از آن به عنوان چسب کاشی در مخازن نگهداری آب و استخرها استفاده کرد.

مراحل استفاده از چسب پرسلان

معمولاً هر دو و نیم کیلوگرم چسب پرسلان میتواند یک متر مربع کاشی یا سرامیک را به خوبی بچسباند. برای چسباندن سرامیک با کمک چسب پرسلان باید سطح مورد نظر کاملاً تمیز و عاری از هرگونه گرد و غبار یا چربی باشد. ابتدا باید مقداری آب را در یک ظرف ریخته و چسب را به آن اضافه نمایید. مخلوط مورد نظر باید با کمک یک همزن مکانیکی به صورت مداوم هم زده شود تا محصول یکنواختی به دست آید. بعد از به دست آمدن محصول مورد نظر باید به آن پنج دقیقه استراحت داده شود و دوباره عمل مخلوط کردن ادامه یابد. خمیری که با کمک این روش آماده می شود می تواند با استفاده از ماله های شانه ای بر روی سطح انتقال داده شود.

ویژگی های مهم چسب پرسلان

به طور کلی چسب های پرسلان یکی از پرکاربردترین چسب های ساختمانی می باشد که می توان از آن برای چسباندن کاشی پرسلان و سرامیک پرسلان استفاده نمود. از مزایای استفاده از چسب پرسلان می‌توان به سهولت در استفاده، چسبندگی بالا، انعطاف پذیری زیاد، مقاومت در برابر دمای زیاد هوا و حتی آتش اشاره نمود این چسب ترکیب شیمیایی غیر سمی داشته و بسیار مقرون به صرفه است. با استفاده از چسب پرسلان میتوان کاشی و سرامیک را بر روی دیوارها و کف به راحتی نصب نمود. چسب پرسلان از تکنولوژی جدیدی استفاده کرده است که نقطه ضعف های محصولات قدیمی را برطرف نموده است.

ملات های قدیمی که برای چسباندن کاشی و سرامیک به روش سنتی مورد استفاده قرار می گرفتند دارای دشواری هایی بودند. به همین جهت محققان اقدام به تولید یک محصول جدید برای جایگزین نمودن ملات های سنتی نمودند. از مهمترین این محصولات می توان به چسب سنگ، چسب کاشی پرسلانی، چسب سرامیک و چسب اسلب اشاره نمود. با در نظر گرفتن شرایط مختلف می‌توان چسب پرسلان را برای نصب انواع کاشی و سرامیک استفاده کرد.

چسب پرسلان

چسب پرسلان

موارد استفاده از چسب پرسلان

در مورد این مطلب که چسب پرسلان چیست باید بدانید که چسب پرسلان با استفاده از ترکیبات شیمیایی غیر سمی و بدون خطر تولید می شود که همین امر باعث می شود کارایی آن بالاتر برود. از آنجایی که چسب های پرسلان دارای انواع مختلفی می باشند میتوان در موارد گوناگون از آن استفاده نمود. چسب های پرسلان به طور کلی به دو دسته خمیری و پودری تقسیم بندی می شوند.

این چسب ها بر پایه مواد معدنی و رزین های اکریلیک هستند که فضای کمی را در زیر کاشی و سرامیک اشغال می کنند. از دیگر ویژگی‌های این چسب می‌توان به رنگ بندی متنوع، چسبندگی زیاد و استحکام بالا اشاره نمود. چسب پرسلان را می‌توان در فضاهای مختلف مانند سرویس بهداشتی، حمام و فضای باز استفاده کرد. بهتر است مکانی که از این چسب استفاده می شود به گونه ای باشد که چسب در معرض مواد شیمیایی خورنده قرار نگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *