وبلاگ

نحوه چسباندن زیره کفش با چسب چگونه است؟

چسباندن زیره کفش

گاهی اوقات ممکن است وسایلمان خراب شود و نخواهیم آن را تعویض کنیم، بلکه ترجیحمان تعمیر کردن آن وسیله است، آن هم به دست خودمان! کفش یکی از وسایلی است که در صورت نگهداری نادرست، خیلی سریع آسیب می‌بیند. مخصوصا زیره کفش که اگر به درستی چسبانده نشده باشد، جدا می‌شود. به همین دلیل امروز در این مقاله نحوه چسباندن زیره کفش با چسب را به شما آموزش می‌دهیم.

زمانی که کفی یا لبه‌های کفش پوسیده یا حتی پاره می‌شود، چاره‌ای نداریم جز اینکه یک کفش جدید بخریم یا آن را تعمیر کنیم. یکی از راه‌های تعمیر کفش آسیب دیده، چسب زدن آن است.

از آنجایی که دور دوزی کفش پاره شده نیاز به ابزار تخصصی و مهارت دارد، ترجیح خیلی از افراد این است که خیلی سریع در خانه با استفاده از چسب، این کار را انجام دهند. اما خب برای انجام دادن همین مسئله نیز شما نیاز به دانش کافی دارید و بسیاری از ما ممکن است ندانیم که چگونه کفش ها را بچسبانیم.

بنابراین در این مقاله قصد داریم نحوه چسباندن کفش را به صورت مرحله به مرحله یاد بگیریم.

معرفی چسب کفش خوب

قبل از شروع کار باید با انواع چسب کفش، مخصوصا چسب کفش های مناسب و مقاوم آشنا شوید تا از چسب های اشتباهی مانند چسب چوب، چسب لوله کشی، چسب اکواریوم و در کل چسب های ساختمانی استفاده نکنید.

بهترین نوع چسب برای تعمیر زیره کفش موارد زیر هستند:

  1. چسب کفش: یکی از اتفاقاتی که در چندین سال اخیر رخ داده، استفاده از چسب های تخصصی برای چسباندن کفش ها بوده است. در حال حاضر بسیاری از کفش‌ها توسط چسب های قوی و مقاوم چسبانده و تولید می‌شوند. یکی از این چسب ها، چسب قوطی کفاشی است که به راحتی می‌توانید آن را از فروشگاه‌های معتبر چسب فروشی یا ابزار فروشی تهیه کنید.
  2. چسب قطره‌ای: چسب قطره ای نیز یکی از چسب های قوی و در دسترس است که معمولاً در هرخانه‌ای یافت می‌شود، پس اگر عجله دارید باید حتما کفش خود را تعمیر کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از چسب قطره ای می‌باشد.
  3. چسب پی یو: یکی دیگر از چسب های تخصصی برای چسباندن قسمت های مختلف کفش مخصوصا زیره کفش، چسب پی یو است. این چسب قدرت و نقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط آب و هوایی و رطوبت دارد و بنابراین برای تعمیر کفش نیز گزینه مناسبی است.
  4. چسب آهن: چسب آهن قدرت چسبندگی بالایی دارد و صنعت کفاشی نیز مورد استفاده است، از دیگر مزایای این چسب می‌توان به سرعت خشک شدن آن و مقاومتش در برابر تغییرات آب و هوایی اشاره کرد.

می‌توانید در مقاله مربوط به انواع چسب کفش، به طور مفصل در این باره مطالعه کنید.

نحوه چسباندن زیره کفش

پس از انتخاب چسب مناسب، نوبت به انجام کار، یعنی چسباندن زیره کفش می‌رسد، برای این کار می‌توانید مراحل زیر را به دقت طی کنید، البته که تجربه و تخصص در این کار حرف اول را می‌زند ولی این مراحل به طور کلی برای این فعالیت طی می‌شوند:

  1. خب همانطور که اشاره کردیم، اولین قدم خرید چسب مناسب است و بهترین انتخاب می‌تواند یک چسب غلیظ و بادوام باشد.
  2. حتما کف زمین یا روی میزکار چیزی پهن کنید تا به وسایل شما آسیبی نرسد.
  3. بهتر است فضای کار شما یک فضای آزاد یا حداقل محیطی با تهویه مناسب باشد زیرا اکثر این چسب ها بوی قوی دارند و می‌توانند در تنفس شما اختلال ایجاد کنند.
  4. دستکش، ماسک و لباس مخصوص نیز فراموشتان نشود!
  5. حالا کفش‌های خود را با استفاده از یک پارچه نخی تمیز و الکل تمیز کنید و اجازه دهید تا سطح کفش کاملا خشک شود.
    چسباندن زیره کفش
  6. کفی کفش را خارج کرده و کفش را با روزنامه یا پارچه پر کنید تا در صورت تعمیر، چسب به داخل کفش نفوذ نکند و جذب پارچه یا روزنامه شود.
  7. حالا چسب مورد نظر را طبق دستورات ذکر شده روی جعبه، آماده کنید.
  8. هر نخ یا کش اضافی که در محل آسیب دیدگی وجود دارد را با قیچی بچینید تا محل مورد نظر یکدست و  تمیز باشد.
  9. اطراف زیره کفش را با پارچه مرطوبی تمیز کنید تا چسب کفش بهتر عمل کند.
  10. حالا با استفاده از کاردک یا یک برس مخصوص، زیره کفش را به چسب آغشته کنید.
  11. در چسب کاری بسیار دقت کنید تا کار شما تمیز و یکدست باشد و ضخامت چسب بیش از یک سانتی متر نشود!
  12. با یک چوب بستنی چسب را پخش کنید.
  13. حالا زیره را به کفش بچسبانید و تا 4 دقیقه آن را فشار دهید تا محکم شود.
  14. اجازه دهید تا به مدت یک روز چسب شما در فضای باز یا روبروی پنکه بماند تا به خوبی خشک شود.
  15. اگر احتمالا چسبی به بیرون کفش ریخته با استفاده از حلال چسب آن را تمیز کنید.

برای بهتر شدن نتیجه کار می‌توانید به این نکات دقت کنید:

  • حتما از چسب های ضدآب استفاده کنید.
  • به هیچ وجه از چسب های ساختمانی استفاده نکنید.
  • برای خشک شدن سریع کفش، آن را در جای خشک و خنک قرار دهید.
  • اگر زیره کفش پلاستیکی است، قبل از شروع چسب کاری آن را سنباده نرم بکشید.
  • در صورتی که کفش سوراخ شده با استفاده از چسب مناسب و پارچه هم رنگ کفش، آن را تعمیر کنید.
  • اگر کفش‌های شما پاشنه دار باشد، باید ابتدا پاشنه مورد نظرتان را از کفاشی تهیه کنید و سپس آن را سنباده زده و با چسب یا میخ مخصوص به کف کفش متصل کنید.

کلام آخر

چسباندن زیره کفش

در این مقاله سعی کردیم نحوه چسباندن زیره کفش را به شما آموزش دهیم. یادتان باشد که تعمیر زیره کفش یک روش موقتی برای استفاده مجدد از کفش ها می‌باشد. همچنین برای انجام این کار حتما در محیطی باز و با لباس مخصوص کار کنید زیرا ممکن است به سادگی با یک چسب کوچک به تنفس یا پوست خود آسیب برسانید.

بهترین روش تعمیر کفش دور دوزی آن می‌باشد اما استفاده از چسب های قوی نیز تا حد زیادی می‌تواند به طول عمر کفش شما بیافزاید.

برای خرید چسب مورد نظرتان می‌توانید از طریق فروشگاه چسب سنتر اقدام کنید، همچنین اگر برای خرید نیاز به راهنمایی و مشاوره داشتید، کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

به جز استفاده از چسب و دور دوزی، شما چه روش دیگری برای چسباندن زیره کفش می‌شناسید؟!!

2 دیدگاه در “نحوه چسباندن زیره کفش با چسب چگونه است؟

  1. بررررربیب گفت:

    سلام من مقاله نحوه چسباندن زیره کفش با چسب چگونه است رو مطالعه کردم یه چیزی که ذهنمو مشغول کرد اینه چسب پارس پی یو ضد آبه یعنی هنگام برخورد با اب باز نمیشه؟

    1. خیر، البته توی کار هایی که با چسب انجام میشه، صرفا ضد آب بودن چسب کافی نیست، جنس اتصالات، روش استفاده، دمای کاربری و در کار های ترمیمی عمر اتصالات خیلی روی نتیجه کار تاثیر میذاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *