وبلاگ

ویژگی چسب هبلکس خوب در چیست؟

چسب هبلکس - چسب سنتر

آیا می دانید ویژگی چسب هبلکس خوب در چیست؟ چگونه می‌توان یک چسب هبلکس خوب را تشخیص داد؟ چسب هبلکس، به عنوان یک چسب ساختمانی در مرحله ای از سازه مورد استفاده قرار می گیرد که بیشترین  زمان  را در مرحله سفت  کاری می تواند به خود اختصاص دهد. از این رو استفاده از محصولات چسبی همچون چسب هبلکس می تواند سرعت اجرایی کار را تا حد قابل ملاحضه ای افزایش دهد. از این رو عموما کار فرمایان از چسب هبلکس انتظار دارند تا میزان چسبندگی بالایی به سر دهد. قدرت چسبندگی چسب هبلکس باید به حدی باشد که حتی قطعات ترک خورده را نیز به یک دیگر  متصل کند. در ادامه  ویژگی های یک چسب هبلکس خوب را بررسی خواهیم کرد. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

1. سرعت خشک شدن چسب هبلکس

چسب هبلکس در بازه زمانی نسبتا سریع باید به مقامت برسد. در واقع زود خشک شدن چسب هبلکس در سرعت اجرایی کار و ایستایی بلوک های  زیرین تاثیر گذار است. عموما چسب محصولات با پایه سیمان در بازه زمانی 30 الی 45 دقیقه شروع به سخت شدن می کنند. این زمان در چسب هبلکس نیز مشابهت دارد. البته باید توجه داشت که در صورت استفاده از رزین های پلی مری در هنگام تولید ممکن است این زمان دچار تغییر گردد. با این حال زمان سخت شدن چسب هبلکس باید در محدوده اشاره شده، قرار گیرد.

2. مقاومت چسب هبلکس به آب

عموما چسب های پودری که با رزین ساخته می شوند و به نوعی پایداری نسبی در برابر  رطوبت را دارند. به عبارت دیگر چسب هبلکس نه تنها باید با رطوبت محیط سازگار گردد، بلکه در برابر اثرات مخرب ناشی از رطوبت مقاوم باشد. همچنین  چسب هبلکس باید قابلیت واکنش پذیری نیز با محصولات کریستال شونده داشته باشد تا در صورت نیاز بتوان جهت آبند کردن چسب هبلکس و بلوک، از محصولات با پایه سیلان نیز در آن استفاده شود.

 

چسب بلوک - چسب سنتر

چسب بلوک – چسب سنتر

3. مقاومت به  حرارت در چسب هبلکس

بلوک  هبلکس یک چسب مقاوم به حرارت است به طوری که دماهای چند صد درجه سانتی گراد را به راحتی تحمل می کند. از این رو با توجه به این که محصول بلوک به همراه چسب هبلکس مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین چسب هبلکس نیز باید توان تحمل حرارت را داشته باشد. البته این نکته حائز اهمیت است که ضرایب حرارتی چسب و بلوک باید مشابه یک دیگر عمل کنند. این پارامتر در بلوک هبلکس و چسب هبلکس در شرکت خاک چینی کاملا رعایت گردیده است.

4. چسب هبلکس و قابلیت پر کنندگی درزها و ترک ها

چسب هبلکس، هم به عنوان یک ملات و هم به عنوان یک نوع بتونه با دانه بندی ریز و یک نواخت معرفی میگردد. ازاین رو چسب هبلکس می تواند درز ها و شکاف های اجرایی بر روی سطوح بلوک را به راحتی پوشش دهد. البته توجه داشته باشید که میزان ضخامت بتونه کاری نباید  از 5 میلی متر بیشتر باشد. در غیر این صورت احتمال ترک خوردگی بر روی چسب هبلکس رخ خواهد داد. البته در صورت این که  این پارامتر مسئله مهمی  باشد، میتوان با استفاده از مش فایبر گلاس این موضوع را حل کرد. همچنین درز بندی و یا بتونه کاری به صورت  لایه به لایه نیز می تواند ترک های ایجاد شده از چسب هبلکس را کاهش دهد.

چسب هبلکس - چسب سنتر

چسب هبلکس – چسب سنتر

5. چسب هبلکس با قابلیت اتصال به سطوح مختلف

چسب هبلکس به نحوی طراحی شده که بتواند دو بلوک را به یک دیگر متصل کند. حال در طول اجرای یک پروژه ممکن است چسب  نیاز به اتصال سطوحی هم چون بتون و گچ و … را داشته باشد. بنابراین چسب هبلکس باید قابلیت ضمنی در اتصال به سطوحی همچون  دیوارهای  بتونی و یا گچی را داشته باشد. لازم به ذکر است که میزان چسبندگی چسب هبلکس به فلز و چوب و پلاستیک بسیار محدود است. بنابراین در حین اجرا توجه به این نکته حائز اهمیت خواهد بود.

سخن آخر

در کل چسب هبلکس به عنوان یک محصول در مرحله سفت کاری مطرح می گردد. مقاومت به ترک خوردگی، انبساط و انقباظ، مقاومت در برابر خوردگی از جمله مواردی است که باید در چسب هبلکس لحاظ گردد. مجموعه فروشگاهی چسب سنتر و آیژه به عنوان نماینده فروش بلوک تبلکس شرکت خاک چینی آماده ارائه مشاوره به هم وطنان عزیز در زمینه فروش چسب هبلکس و بلوک هبلکس می باشد. همچنین  اگر می خواهید بدانید آیا نور خورشید بر روی چسب هبلکس تاثیر گذار است؟ پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

1 دیدگاه در “ویژگی چسب هبلکس خوب در چیست؟

  1. امیر مهدی گفت:

    ویژگی چسب هبلکس خوبو از همه جهت توضیح دادین ممنون داداش واقعا مفید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *