وبلاگ

راهنمای خرید چسب اپوکسی آهن

چسب اپوکسی آهن

چسب اپوکسی آهن

چسب اپوکسی آهن یک محصول بی‌نظیر در عرصه چسب و رزین به شمار می‌آید. این محصول علاوه بر قدرت آب‌بندی بالا می‌تواند قدرت چسبندگی بالایی نیز بر روی سطح ایجاد کند، از این رو در صنعت مصرف بالایی دارد. بیشترین میزان مصرف این محصول در ساختار کشتی می باشد. به این معنی که عموما کشتی‌های تجاری به خصوص کشتی‌های نظامی در طول زمان سفرهای دریایی بعضا با مشکلات فنی خاصی اعم از ترک خوردگی و پوسیدگی همراه هستند این میزان از خرابی ممکن است ساز و کار تجاری و حتی عملیات های نظامی را دچار مشکل کند. از این رو تکنیسن‌های کشتی پک‌های کاملی از چسب اپوکسی آهن را در انبار کشتی نگهداری می‌کنند تا در صورت بروز مشکل بلافاصله اقدام به تعمیر و ترمیم نمایند.

این محصول عمدتا محصولی است که به روی انواع سطوح فلزی کاربرد دارد البته مکانیزم و قدرت این چسب بر روی فلزات مختلف متفاوت خواهد بود به این معنی که بعضا اپوکسی ها با توجه به پایه تولید شده آنها به روی برخی فلزات دارای پیوند و چسبندگی بیشتری در مقایسه با فلزات دیگر می‌باشند. حال با توجه به نکات گفته شده در یک مجموعه تعمیرگاهی نیز می توان انواعی از چسب‌های اپوکسی آهن را ذخیره نمود.

کاربرد چسب اپوکسی آهن بر روی سطوح دیگر

این محصول را می‌توان برای اتصال به سطوح غیر هم جنس هم استفاده نمود. به طور مثال:برای اتصال فلز به سرامیک و یا فلز به شیشه و یا حتی چوب استفاده نمود. برخی از کارخانه‌های تولیدی، چسب اپوکسی مخصوص چوب تولید می‌کنند. توجه داشته باشید که اتصال چسب اپوکسی آهن به چوب خیلی مناسب نخواهد بود. با این حال قدرت چسبندگی آن بر روی هرکدام از این مصالح با یکدیگر متفاوت می‌باشد.

روش اجرای چسب اپوکسی آهن

برای استفاده از چسب اپوکسی آهن رعایت چند نکته بسیار حایز اهمیت است:

اولین نکته اتصال بر روی فلز باید به صورت خالص بدون کوچکترین ناخالصی انجام گیرد. به این معنی که وجود گرد و غبار و چربی و حتی زنگ زدگی بر روی فلز می تواند قدرت چسبندگی چسب را تحت تاثیر خود قرار دهد.

نکته دومی زبری سطح مورد نظر می باشد. به این معنی که هر چه میزان زبری سطح بالاتر باشد قدرت چسبندگی چسب به سطح فلز افزایش خواهد یافت. این میزان چسبندگی در کنار پیوند مولکولی چسب اپوکسی آهن قدرت و کیفیت اتصال را دو چندان خواهد نمود.

نکته سومی شرایط دمایی می‌باشد. در واقع برای عمل‌آوری مناسب نیاز به دمای 25 درجه سانتیگراد می‌باشد. به عبارت دیگر در چنین شرایط دمایی چسب اپوکسی آهن در زمان 4 تا 5 ساعت به گیرش دست پیدا خواهد کرد. در غیر این صورت زمان عمل‌آوری افزایش خواهد یافت. توجه کنید که دمای پایین حتی بر روی کیفیت عمل‌آوری نیز تاثیر خواهد گذاشت. به طوری که در دماهای پایین‌تر حتی امکان عمل‌آوری وجود ندارد.

به طور کل در حین اجرا شرایط و ضوابط اجرایی بر روی عمل‌آوری چسب اپوکسی آهن تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. بنابراین در حین اجرای یک پروژه در صورتی که نکات اشاره شده عملیاتی نشد به طور قطع از کیفیت محصول نمی‌توان اطمینان حاصل کرد.

نکته کلیدی درباره چسب اپوکسی آهن

در برخی از موارد به خصوص در حین فرآوری هاردنر چسب اپوکسی آهن امکان بروز شرایط خاصی است که موجب عدم فرآوری درست می گردد. این فرآوری ناقص با شرایطی چون نرمی سطح نهایی چسب اپوکسی و حتی شل شدن آن در دمای حدود 80 درجه و سخت شدن مجدد آن در دمای 120 درجه سانتیگراد می‌گردد. در چنین حالتی در صورتی که پروژه از شرایط خاص فنی پیروی می‌کند مراتب را به واحد نظارت اطلاع دهید. این کار حتما باید با پیوند و سختی کامل همراه باشد. در غیر این صورت مراتب باید به اطلاع کارخانه تولیدی برسد.این حالت غالبا در فرآیند کیورینگ رخ می‌دهد، بنابراین توصیه می‌کنیم محصول اپوکسی پیش از اجرا حتما تست گردد.

ویژگی‌های چسب اپوکسی آهن

چسب اپوکسی آهن در مقایسه با چسب‌های با پایه اکرلیک و پلی‌استر گران‌تر می‌باشد. البته علت این امر هم نوع موادی است که در آن وجود دارد به عبارت دیگر این محصول با توجه به این که دارای دوام بیشتری است به طبع کیفیت بالا قیمت بالاتری را نیز در برخواهد داشت. از سوی دیگراین مدل چسب یک محصول دیرگیر است و عمدتا تعمیرکاران چنین بازه زمانی را برای اجرای چسب‌کاری انجام نخواهند داد. با این حال بسیاری از مواد اکریلیکی و پلی‌استر بعد از اجرا و در حین کاربری از روی سطح جدا می‌شود ولی ساختار آن به نحوی است که کمترین میزان کاهش حجم را در بر نخواهد داشت. از این رو با تمام شرایط و تنش‌ها تاب آوری خواهد نمود.

از سوی دیگر در صورتی که پایه چسب‌های صنعتی اپوکسی نباشد میزان تحمل دمایی آن شدیدا محدود خواهد بود. این در حالی است که در بسیاری از پروژه‌ها استفاده از چسب اپوکسی آهن آیتم تحمل دمایی جزء پارمترهای مهم در آن به شمار می‌آید. با توجه به نکات گفته شده می‌توان چسب اپوکسی را یک محصول فنی دانست از این رو برای اجرا و یا استفاده از آن نیاز به مجموعه متخصص و فنی می‌باشد که پیشنهاد ما به شما مجموعه فروشگاهی چسب سنتر می باشد. فروشگاه چسب چسب سنتر می باشد. این مجموعه با در اختیار داشتن کادری مجرب آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می باشد. در ضمن مجموعه چسب سنتر قادر است تمام نیاز مشتریان را در حجم‌های محدود و چه در حجم‌های کلان تامین نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *